lördag 3 oktober 2015

Nog är jag stor, men visst är jag liten!


De värsta förkylningssymptomen är nu över och jag kan gå vidare med att klaga på den förbankade mensvärken som satte igång någon gång igår förmiddag. I två dagar har jag degat runt i lägenheten med morgonrock och raggsockor men nu kände jag att det var dags byta outfit för en stund. 

Denna underbart fina lusekofta fyndade jag på en loppis här i Högdalen i somras för endast 30 kr. Mannen som sålde den sa vänligt men bestämt att det var en barnkofta och att den nog med all säkerhet skulle vara för liten för mig. Nog för att jag betraktar mig själv som vuxen, men stor det är jag ju inte. Så med lusekoftan på, en kopp te i handen och mina varmaste näbbstövlar hälsar jag hösten välkommen!



Translation
Finally, the worst of my cold is over so now I'll continue by complaining over my menstrual cramps that came yesterday. I've been walking around in the apartment in two days in my big and cozy bathrobe but now I thought it was time to dress in something more pleasant. This cardigan is knitted all by Norwegian tradition and is called Lusekofte. I bought it at a flea market near my house in the middle of the summer for only 30 sek! That man who sold it to me told me that it was a very small size made for children. Even though I see myself as a grown up woman, I'm not big. It fits me perfect! 

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar